Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor w Wydziale Finansowo-Księgowym (pełny etat)
Nazwa i adres jednostki.
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
Określenie stanowiska urzędniczego.
Inspektor, pełny etat (40 godzin tygodniowo).
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
I. Wymagania niezbędne (formalne).
1. Obywatelstwo polskie.
2. Nieposzlakowana opinia.
3. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
4. Nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem: ekonomia, finanse, rachunkowość.
6. Co najmniej 2 letni staż pracy w jednostkach administracji publicznej na stanowisku związanym z naborem, lub wykonywanie co najmniej 2 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na dany stanowisku pracy.
7. Spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
8. Kandydat powinien spełniać zgodnie z art. 54 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.) następujące wymagania:
a) Wykształcenie:
- ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada, co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
II. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
1. Znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy prawo zamówień publicznych oraz rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
2. Znajomość zasad ochrony danych osobowych.
3. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
4. Wiedza i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości.
5. Znajomość przepisów: m.in. z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, umiejętność sporządzania sprawozdań z zakresu dochodów budżetu i Budżetu oraz bilansów budżetowych, analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
6. Biegła znajomość obsługi komputera i aplikacji biurowych, w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo – księgowego.
7. Cechy osobowości takie jak: terminowość, komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.
III. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
1. Prowadzenie komputerowo ewidencji analitycznej i syntetycznej budżetu Gminy w zakresie wydatków Gminy oraz organu dotyczących projektów z dofinansowaniem realizowanych przez Gminę w szczególności:
- kompletowanie dokumentów finansowo - księgowych dotyczących wydatków budżetu jednostki,
- dekretowanie dokumentów finansowo - księgowych dotyczących wydatków budżetu jednostki,
- sporządzanie okresowych, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań jednostki oraz zbiorczych sprawozdań z wykonania wydatków Gminy,
- prowadzenie na bieżąco analizy sald na kontach rozrachunkowych,
- bieżące wprowadzanie planu finansowego i jego zmian w poszczególnych rozdziałach i paragrafach, bieżąca informacja Skarbnika o ewentualnych zagrożeniach przekroczeń planu finansowego,
- sporządzanie okresowych wydruków z wykonania planu wydatków i kosztów dla poszczególnych kierowników i samodzielnych stanowisk,
- bieżąca, systematyczna i terminowa ewidencja operacji gospodarczo -finansowych w prowadzonych urządzeniach księgowych,
- okresowe uzgodnienia obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami księgowymi,
- uzgodnienie i weryfikacja przy rozliczeniu inwentaryzacji rocznej i czteroletniej z osobami odpowiedzialnymi za rozliczenie inwentaryzacji kont: majątkowych, inwestycyjnych i rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem,
- przygotowanie i sporządzenie dokumentów finansowych w sprawie zamknięcia roku budżetowego - przygotowanie danych do sporządzenia sprawozdań rocznych, w tym również sporządzenie inwentaryzacji z zakresu prowadzonych kont dochodów i organu.
2. Prowadzenie komputerowo urządzeń analitycznych do kont majątkowych zespołu 0:
- Konto 011 – Środki trwałe.
- Konto 013 – Pozostałe środki trwałe.
- Konto 020 – Wartości niematerialne i prawne.
- Konto 030 – Długoterminowe aktywa finansowe.
- Konto 071 – Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Konto 072 – Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Uzgadnianie i zamykanie miesięcznie urządzeń analitycznych do kont 011, 013, 020, 030, 071 i 072.
- Uzgadnianie roczne z osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych w używaniu w jednostkach.
- Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych urządzeń – SG 01 – środki trwałe - statystyka gminy oraz sporządzanie zbiorczego zestawienia wykazu mienia komunalnego na koniec roku.
3. Prowadzenie komputerowo urządzeń analitycznych do kont księgowych dla zadania – prowadzenie strefy płatnego parkowania w tym:
- Bieżąca, systematyczna i terminowa ewidencja operacji gospodarczo-finansowych w prowadzonych urządzeniach księgowych.
- Okresowe uzgodnienia obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi
urządzeniami księgowymi.
- Uzgodnienie sald i weryfikacja należności/zobowiązań przy rozliczeniu
kont rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem.
4. Prowadzenie komputerowo urządzeń analitycznych do kont księgowych dla zadania – zajęcie pasa drogowego w tym:
- Bieżąca, systematyczna i terminowa ewidencja operacji gospodarczo-finansowych w prowadzonych urządzeniach księgowych.
- Okresowe uzgodnienia obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami księgowymi.
- Uzgodnienie sald i weryfikacja należności/zobowiązań przy rozliczeniu kont rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem.
5. Prowadzenie komputerowo urządzeń analitycznych do kont księgowych dla zadania – "Mój Rynek" w tym:
- Bieżąca, systematyczna i terminowa ewidencja operacji gospodarczo - finansowych w prowadzonych urządzeniach księgowych.
- Okresowe uzgodnienia obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami księgowymi.
- Uzgodnienie sald i weryfikacja należności/zobowiązań przy rozliczeniu kont rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem.
6. Prowadzenie ewidencji analitycznej kredytów, pożyczek i obligacji zaciąganych przez Gminę w zakresie bieżącej obsługi.
- Uzgodnienie i weryfikacja przy rozliczeniu inwentaryzacji rocznej i czteroletniej z osobami odpowiedzialnymi za rozliczenie inwentaryzacji kont rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem z w/w zakresu.
7. Samokształcenie i doskonalenie się poprzez zapoznanie się z bieżącymi przepisami:
- Ustawa o rachunkowości,
- Ustawa o samorządzie gminnym,
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- Ustawa o finansach publicznych,
- Ustawa o opłacie skarbowej,
- Ustawa o ochronie danych osobowych.
IV. Informacja o warunkach pracy.
1. Forma zatrudnienia - umowa o pracę, w wymiarze pełnego etatu, zawarta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o pracownikach samorządowych.
2. Brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
3. Czas pracy: pełny wymiar - 40 godzin tygodniowo.
4. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy).
5. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej, umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
6. W pozostałych przypadkach umowę o pracę zawiera się na czas określony (3 miesiące). Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy, na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
V. Wymagane dokumenty.
1. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1.
2. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych - załącznik nr 2.
3. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – załącznik nr 2.
4. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii – załącznik nr 2.
5. Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3.
6. W przypadku osób ze szczególnymi potrzebami, należy zgłosić potrzebę:
a) skorzystania z własnych urządzeń lub rozwiązań wspomagających pracę,
b) dostosowania materiałów używanych podczas naboru,
c) zwiększenia czasu dla poszczególnych etapów podczas przeprowadzanego naboru.
7. W przypadku dokumentów składanych w formie papierowej dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane odręcznie przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na każdym dokumencie.
8. W przypadku dokumentów składanych w formie elektronicznej, wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
W miesiącu sierpniu 2022 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6 %.
VI. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
a) w formie tradycyjnej w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko: "Inspektor w Wydziale Finansowo - Księgowym".
b) w Sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72,
32-100 Proszowice albo
przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
2. W formie elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
a) na adres e-mail rekrutacja@proszowice.pl albo
b) na elektroniczną skrzynkę ePUAP: /1214053/skrytka.
3. Termin składania ofert upływa dnia 27 września 2022 r. o godz. 10:00.
4. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
5. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż określona w ust. 1 albo wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane i po zakończeniu naboru będą podlegały zwrotowi.
6. Analiza nadesłanych ofert nastąpi komisyjnie 27 września 2022 r. o godz. 10:30 w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice w pokoju 54, I piętro.
VII. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności.
1. Lista kandydatów spełniających warunki formalne zostanie umieszczona:
a) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
2. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności określonych w wymaganiach określonych w ogłoszeniu o naborze będzie przeprowadzone w formie rozmowy kwalifikacyjnej.
Obowiązek informacyjny:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy i Miasta Proszowice reprezentowany przez Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice,
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Pan Damian Król, tel. 12 385 12 23, e-mail: iodo@proszowice.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji nie dłuższy niż 3 miesiące a następnie poddane zniszczeniu,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty współpracujące w procesie rekrutacji,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne - wyłącznie na potrzeby rekrutacji,
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice
Grzegorz Cichy