Na podstawie art. 6 m ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2020.1439) Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice zawiadamia, iż Uchwałą Nr XXVII/223/2020 Rady Miejskiej w Proszowicach z dnia 11 grudnia 2020 roku (Dz.Urz.Woj.Mał. z dnia 16 grudnia 2020r. poz. 8308) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty oraz zwolnienia w części z opłaty związku z kompostowaniem bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym zostały zmienione stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie Proszowice obowiązują od 1 stycznia 2021 r. i wynoszą:
Dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz wielorodzinnych na terenach wiejskich ustala się stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości:
- 34,00 zł dla nieruchomości jednorodzinnych zamieszkałych przez 1-4 osób oraz dla nieruchomości wielorodzinnych na obszarze wiejskim;
- 33,00 zł dla nieruchomości jednorodzinnych zamieszkałych przez 5-7 osób;
- 32,00 z ł dla nieruchomości jednorodzinnych zamieszkałych przez więcej niż 7 osób miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
W przypadku kompostowania odpadów w kompostowniku przydomowym opłata będzie mniejsza o przyjęte częściowe zwolnienie w wysokości 4 zł na osobę na miesiąc.
Dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych na obszarze miasta wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały ustala się stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 11,33 zł za 1 m3 zużytej wody z danej nieruchomości.
Dla budynków wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe ustala się ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 180,00 zł rocznie.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się z dołu miesięcznie w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po danym miesiącu.
Zmieniona wysokość opłaty nie powoduje konieczności złożenia nowej deklaracji i obowiązuje do czasu wystąpienia jakiekolwiek zmiany danych mających wpływ na wysokość opłaty (np. zmiana liczby mieszkańców, zmiana sposobu zbierania odpadów) lub kolejnej zmiany stawki.