Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektor - Ekodoradca (pełny etat).
Nazwa i adres jednostki.
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
Określenie stanowiska urzędniczego.
Podinspektor - Ekodoradca, pełny etat (40 godzin tygodniowo).
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
I. Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:
1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art.11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3. brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4. nieposzlakowana opinia,
5. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia (w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym) z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki, odnawialnych źródeł energii lub wykształcenie średnie i co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki, odnawialnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego,
6. umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych (MS Office, Internet),
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
II. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
7. Ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu, ochrony środowiska, energii odnawialnej, ochrony powietrza, itp.
8. Ogólna znajomość aktów prawa krajowego oraz dokumentów strategicznych i UE dot. emisji CO2:
a) Ustawy o samorządzie gminnym.
b) Ustawy o pracownikach samorządowych.
c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
d) Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
e) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
f) Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii.
g) Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
h) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
i) Polityki energetycznej Polski do 2040 r.
j) Krajowego planu na rzecz energii i klimatu na latach 2021-2030.
k) Polityki klimatycznej – energetycznej do roku 2030 i 2050.
l) Programu Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego.
9. Prawo jazdy kat. B.
10. Odpowiedzialność i wysokie zdolności organizacyjne.
11. Elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej.
12. Gotowość podnoszenia kwalifikacji.
13. Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań.
14. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów, organizacji spotkań i wydarzeń, przygotowywania raportów, opracowań, planów, itp.
15. Doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej.
16. Doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych (NFOŚiGW, WFOŚiGW, itp.), studiów wykonalności, dokumentów i planów zarządzania energią i klimatem (np. planów gospodarki niskoemisyjnej, programów ograniczania niskiej emisji, planów adaptacji do zmian klimatu, planów zaopatrzenia w ciepło paliwa gazowe i energię elektryczną, planów zagospodarowania przestrzennego, zrównoważonych planów transportowych, itp.).
17. Ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej, budownictwa niskoemisyjnego, gospodarki odpadami, zarządzania gospodarką wodną, profesjonalnej prezentacji, itp.
18. Zamieszkanie lub praca na terenie powiatu proszowickiego będzie dodatkowym atutem.
III. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
19. Wsparcie i koordynacja realizacji Programu Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego:
a) koordynacja realizacji zadań w gminie w zakresie ochrony powietrza, przygotowanie okresowych sprawozdań z realizacji programu, koordynacja w gminie oraz popularyzacja działań w zakresie wykorzystania OZE i budownictwa energooszczędnego itp.,
b) współpraca z Urzędem Marszałkowskim, WFOŚiGW,
c) inicjowanie, współpraca, prowadzenie działań, projektów i akcji edukacyjnych w gminie (w zakresie ochrony powietrza i klimatu, promocji OZE, promocji zrównoważonego transportu, itp.).
20. Wsparcie mieszkańców gminy w zakresie pozyskiwania dotacji do wymiany źródła ciepła i/lub podniesienia efektywności energetycznej budynku, w tym:
- udzielanie informacji o dostępnych formach wsparcia,
- pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o udzielenie dotacji i wniosku o rozliczenie,
- doradztwo w zakresie wymiany źródła ciepła i podniesienia efektywności energetycznej budynku, w tym m.in. pomoc w doborze optymalnego źródła ciepła,
- prowadzenie szeroko definiowanej edukacji mieszkańców w zakresie poprawy jakości powietrza, w tym m.in.: organizacja spotkań z mieszkańcami, zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, festynów, pikników itp. opracowanie i publikacja materiałów informacyjno-edukacyjnych w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych gminy, działania mające na celu dotarcie do osób, które nie korzystają z powszechnie dostępnych środków przekazu, np. osoby starsze. Koordynacja inwentaryzacji źródeł ogrzewania i instalacji odnawialnych źródeł energii.
21. Aktywny udział przy opracowaniu aktualizacji i integracji gminnych dokumentów strategicznych w zakresie włączenia kwestii działań klimatycznych do gminnych planów i strategii np. założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, programu ochrony środowiska, planu gospodarki niskoemisyjnej, programu ograniczania niskiej emisji, planu adaptacji do zmian klimatu, planu zagospodarowania przestrzennego, strategii elektromobilności itp.).
22. Identyfikacja budynków publicznych zarządzanych przez gminę w celu poprawy efektywności energetycznej, montażu instalacji OZE i innych środków, które uczynią je neutralnymi dla klimatu.
23. Ubieganie się o zewnętrzne finansowanie dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie ochrony klimatu i powietrza.
24. Bieżąca współpraca z władzami gminy, innymi organami administracji publicznej, lokalną prasą/telewizją, organizacjami pozarządowymi, Policją, instytucjami świadczącymi wsparcie finansowe tj. WFOŚiGW w Krakowie, NFOŚiGW itp.
25. Aktywny udział w kontrolach palenisk pod kątem przestrzegania uchwały antysmogowej i zakazu spalania odpadów.
26. Wykonywanie innych czynności z zakresu zadań wykonywanych przez wydział, zleconych przez przełożonego.
IV. Informacja o warunkach pracy.
27. Forma zatrudnienia - umowa o pracę, w wymiarze pełnego etatu, zawarta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o pracownikach samorządowych.
28. Brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
29. Czas pracy: pełny wymiar – 40 godzin tygodniowo.
30. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy).
31. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej, umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
32. W pozostałych przypadkach umowę o pracę zawiera się na czas określony (3 miesiące). Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy, na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
V. Wymagane dokumenty.
33. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1.
34. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych - załącznik nr 2.
35. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – załącznik nr 2.
36. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii – załącznik nr 2.
37. Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3.
38. W przypadku osób ze szczególnymi potrzebami, należy zgłosić potrzebę:
a) skorzystania z własnych urządzeń lub rozwiązań wspomagających pracę,
b) dostosowania materiałów używanych podczas naboru,
c) zwiększenia czasu dla poszczególnych etapów podczas przeprowadzanego naboru.
39. W przypadku dokumentów składanych w formie papierowej dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane odręcznie przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na każdym dokumencie.
40. W przypadku dokumentów składanych w formie elektronicznej, wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
W miesiącu wrześniu 2022 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6 %.
VI. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
41. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
a) w formie tradycyjnej w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko:" Ekodoradca w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice".
b) przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
42. W formie elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
a) na adres e-mail rekrutacja@proszowice.pl albo
b) na elektroniczną skrzynkę ePUAP: /1214053/skrytka.
43. Termin składania ofert upływa dnia 25 października 2022 r. o godz. 10.00.
44. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
45. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż określona w ust. 1 albo wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane i po zakończeniu naboru będą podlegały zwrotowi.
46. Analiza nadesłanych ofert nastąpi komisyjnie 25 października 2022 r. o godz. 10:30 w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice w pokoju 54, I piętro
VII. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności.
47. Lista kandydatów spełniających warunki formalne zostanie umieszczona:
a) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
48. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności określonych w wymaganiach określonych w ogłoszeniu o naborze będzie przeprowadzone w formie rozmowy kwalifikacyjnej.
Obowiązek informacyjny:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy i Miasta Proszowice reprezentowany przez Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Pan Damian Król, tel. 12 385 12 23, e-mail: iodo@proszowice.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji nie dłuższy niż 3 miesiące a następnie poddane zniszczeniu,
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty współpracujące w procesie rekrutacji,
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne - wyłącznie na potrzeby rekrutacji,
9) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania