Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Inspektor w Wydziale Finansowo - Księgowym
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor w Wydziale Finansowo - Księgowym (pełny etat)
Nazwa i adres jednostki
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
Określenie stanowiska urzędniczego
Inspektor, pełny etat (40 godzin tygodniowo).
Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
I. Wymagania niezbędne (formalne)
1. Obywatelstwo polskie.
2. Nieposzlakowana opinia.
3. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
4. Nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym i nauce. Preferowane kierunki: rachunkowość, administracja samorządowa.
6. Co najmniej 2 letni staż pracy w jednostkach administracji publicznej na stanowisku związanym z naborem, lub wykonywanie co najmniej 2 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na dany stanowisku pracy.
7. Spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
8. Kandydat powinien spełniać zgodnie z art. 54 ustawy o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.) następujące wymagania:
a) Wykształcenie:
- ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada, co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
II. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy
1. Znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach samorządu terytorialnego, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji budżetowej oraz rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
2. Znajomość zasad ochrony danych osobowych.
3. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
4. Wiedza i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości.
5. Znajomość przepisów: m.in. z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, umiejętność sporządzania sprawozdań z zakresu dochodów budżetu i Organu oraz bilansów budżetowych, analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
6. Znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietów biurowych (Word, Writer, Excel, Calc) a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo - księgowego.
7. Cechy osobowości takie jak: terminowość, komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.
III. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy
1. Prowadzenie komputerowo ewidencji urządzeń analitycznych i syntetycznych dla budżetu gminy w zakresie dochodów, dochodów realizowanych z dofinansowaniem oraz Organu Gminy:
- kompletowanie dokumentów finansowo - księgowych,
- dekretowanie dokumentów finansowo - księgowych,
- prowadzenie urządzeń analitycznych do dochodów gminy z wyjątkiem podatków, czynszów, opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz innych opłaty za gospodarowanie odpadami.
2. Bieżące wprowadzanie planu finansowego i jego zmian w poszczególnych rozdziałach i paragrafach, bieżąca informacja Skarbnika o ewentualnych zagrożeniach przekroczeń planu finansowego dochodów budżetowych oraz Organu Gminy.
3. Komputerowe prowadzenie rejestru zbiorowego wpłat podatkowych.
4. Bieżące i systematyczne uzgadnianie sald na rachunkach bankowych oraz sald na kontach rozrachunkowych, bieżące ustalenia i likwidacja należności budżetowych.
5. Bieżąca realizacja należności: działania egzekucyjne w zakresie prowadzonych spraw.
6. Miesięczne uzgodnienie obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami analityczno - syntetycznymi, miesięczne zamykanie tych urządzeń.
7. Sporządzanie okresowych, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z wykonania budżetu dotyczących dochodów, przychodów budżetu oraz Organu.
8. Przygotowanie i sporządzanie dokumentów finansowych w sprawie zamknięcia roku budżetowego, przygotowanie danych do sporządzenia sprawozdań rocznych i bilansów.
9. Bieżąca i systematyczna współpraca z pracownikami księgowości budżetowej i podatkowej.
10. Uzgodnienie i weryfikacja przy rozliczeniu inwentaryzacji rocznej i czteroletniej z osobami odpowiedzialnymi za rozliczenie inwentaryzacji kont: majątkowych, inwestycyjnych i rozrachunkowych zgodnie ze sprawozdaniami i bilansem.
11. Sporządzenie dokumentów do inwentaryzacji z zakresu Organu Gminy.
12. Znajomość i aktualizowanie przepisów prawnych dotyczące prowadzonych spraw.
13. Prowadzenie teczek korespondencyjnych i teczek rzeczowych.
14. Samokształcenie i doskonalenie się poprzez zapoznanie się z bieżącymi przepisami:
- Ustawa o rachunkowości,
- Ustawa o samorządzie gminnym,
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- Ustawa o finansach publicznych,
- Ustawa o opłacie skarbowej,
- Ustawa o ochronie danych osobowych.
IV. Informacja o warunkach pracy
1. Forma zatrudnienia - umowa o pracę, w wymiarze pełnego etatu, zawarta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o pracownikach samorządowych.
2. Brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
3. Czas pracy: pełny wymiar - 40 godzin tygodniowo.
4. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy).
5. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej, umowy na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
6. W pozostałych przypadkach umowę o pracę zawiera się na czas określony (3 miesiące). Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy, na czas określony lub na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.
V. Wymagane dokumenty
1. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1.
2. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych - załącznik nr 2.
3. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - załącznik nr 2.
4. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii - załącznik nr 2.
5. Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3.
6. W przypadku osób ze szczególnymi potrzebami, należy zgłosić potrzebę:
- skorzystania z własnych urządzeń lub rozwiązań wspomagających pracę,
- dostosowania materiałów używanych podczas naboru,
- zwiększenia czasu dla poszczególnych etapów podczas przeprowadzanego naboru.
7. W przypadku dokumentów składanych w formie papierowej dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane odręcznie przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na każdym dokumencie.
8. W przypadku dokumentów składanych w formie elektronicznej, wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
W miesiącu kwietniu 2024 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6 %.
VI. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów
1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
a) w formie tradycyjnej w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem:
Dotyczy naboru na stanowisko: "Inspektor w Wydziale Finansowo - Księgowym".
a. w Sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice albo
b. przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
2. W formie elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
a) na adres e-mail rekrutacja@proszowice.pl albo
b) na elektroniczną skrzynkę ePUAP: /1214053/SkrytkaESP
3. Termin składania ofert upływa dnia 20 maja 2024 r. o godz. 15:30.
4. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
5. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż określona w ust. 1 albo wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane i po zakończeniu naboru będą podlegały zwrotowi.
6. Analiza nadesłanych ofert nastąpi komisyjnie 21 maja 2024 r. o godz. 9:00 w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice w pokoju 54, I piętro.
VII. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności
1. Lista kandydatów spełniających warunki formalne zostanie umieszczona:
a) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
2. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności określonych w wymaganiach określonych w ogłoszeniu o naborze będzie przeprowadzone w formie rozmowy kwalifikacyjnej.
Obowiązek informacyjny:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy i Miasta Proszowice reprezentowany przez Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Pan Damian Król, tel. 12 385 12 23, e-mail: iodo@proszowice.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji nie dłuższy niż 3 miesiące a następnie poddane zniszczeniu,
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty współpracujące w procesie rekrutacji,
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne - wyłącznie na potrzeby rekrutacji,
9) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice
Grzegorz Cichy
Wprowadził: Dominik Ochęduszko