WIP-RIF.7011.8.2024
Zarządzenie Nr 112/2024
Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice
z dnia 9 września 2024 r.
w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice do roku 2030
Na podstawie art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.), w związku z Uchwałą nr XXXV/257/2017 Rady Miejskiej w Proszowicach z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy i Miasta Proszowice (Dz. Urz. Woj. Mał. z 2017 r. poz. 1295), w związku z art. 6 Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 278) a także Uchwałą nr VI/40/2024 Rady Miejskiej w Proszowicach z dnia 27 sierpnia 2024 roku w sprawie przystąpienia do aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice na lata 2016-2025 zarządzam, co następuje:
§ 1.
Przedmiot i cel konsultacji
1. Ogłasza się konsultacje społeczne, których przedmiotem jest projekt aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice do roku 2030.
2. Konsultacje są prowadzone w celu prezentacji projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice do roku 2030 oraz poznania opinii, zebrania uwag i propozycji zmian w zakresie tegoż projektu.
§ 2.
Zasięg oraz grupa respondentów objętych konsultacjami
1. Projekt aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice do roku 2030 podlega konsultacjom w szczególności:
1) z mieszkańcami Gminy Proszowice,
2) z lokalnymi partnerami społecznymi i gospodarczymi, w szczególności z działającymi na terenie gminy Proszowice organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorcami.
§ 3.
Sposób ogłoszenia informacji i udostępniania dokumentacji
1. Informacja o konsultacjach, terminie i sposobie przekazywania uwag do projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Proszowice do roku 2030 oraz terminie i miejscu spotkań konsultacyjnych, zgodnie z założeniami określonymi w niniejszym zarządzeniu, będzie dostępna od dnia 17 września 2024 r.:
1) na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice wraz z formularzem zgłaszania opinii i uwag,
2) na stronie internetowej proszowice.pl wraz z pełną dokumentacją dotycząca przedmiotu konsultacji,
3) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice bip.malopolska.pl/ugimproszowice
2. Dokumentacja dotycząca konsultacji dostępna jest również na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, w godzinach pracy urzędu.
3. W czasie trwania konsultacji prowadzona będzie akcja informacyjna, w szczególności z wykorzystaniem środków określonych w ust. 1 pkt 1-3, podczas spotkań konsultacyjnych.
4. Informacja o konsultacjach przekazywana jest radnym Rady Miejskiej w Proszowicach.
§ 4.
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji / zgłaszana uwag
1. Konsultacje zostaną przeprowadzane w terminie od 17 września 2024 r. do 21 października 2024 r.
2. Nieprzekazanie opinii w terminie, o którym mowa w ust. 1, oznacza rezygnację z jej przedstawienia.
§ 5.
Formy przeprowadzenia konsultacji
1. Konsultacje przeprowadza się w następujących formach:
1) Poprzez formularz zgłaszania opinii i uwag. Formularz stanowi załącznik do niniejszego Zarządzenia. Uwagi i opinie do projektu aktualizacji GPR można składać w terminie wskazanym w § 4 ust. 1 za pomocą wypełnionego i podpisanego formularza, który można przekazać w następujący sposób:
a) poprzez złożenie formularza na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, w godzinach pracy urzędu,
b) poprzez przesłanie formularza drogą pocztową na adres Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice (decyduje data faktycznego wpływu do urzędu, a nie data nadania w urzędzie pocztowym),
c) poprzez przesłanie skanu formularza za pomocą poczty elektronicznej na adres: inwestycje@proszowice.pl; Rekomendowane jest przesłanie tożsamej wersji edytowalnej dokumentu np. w formacie .doc, .rtf, .odt;
2) W formie spotkań publicznych - otwarte spotkania konsultacyjne odbędą się w dniu 10 października 2024 r. (czwartek) w sali nr 8 budynku Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice - pierwsze o godzinie 9:00, a drugie o godzinie 15:00. Program spotkań zakłada krótką prezentację zrealizowanych prac i projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Proszowice do roku 2030, a następnie możliwość zgłaszania uwag i dyskusji na temat projektu dokumentu. Spotkania przeprowadzą osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie i podsumowanie wyników konsultacji. Ze spotkania sporządza się protokół wraz z listą obecności.
§ 6.
Odpowiedzialność za konsultacje
1. Osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie i podsumowanie wyników konsultacji będą pracownicy Wydziału Infrastruktury, Planowania i Inwestycji, pokój 44 i 45, e-mail: inwestycje@um.proszowice.pl, tel. (12) 386-10-05.
2. Prace wspierają eksperci zewnętrzni, zgodnie z podpisaną przez gminę Proszowice umową na świadczenie usługi doradczej.
§ 7.
Postanowienia końcowe
1. Konsultacje są ważne bez względu na liczbę uczestniczących w nich osób i podmiotów.
2. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów gminy podejmujących rozstrzygnięcia w sprawie projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Proszowice do roku 2030, ale organy gminy rozpatrują wyniki konsultacji i biorą je pod uwagę jako jeden z głównych czynników wpływających na podejmowane rozstrzygnięcia dotyczące projektu tego dokumentu.
3. Sporządza się sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji, zawierające co najmniej informacje o:
1) przedmiocie i celu konsultacji,
2) terminie realizacji konsultacji,
3) mieszkańcach i innych podmiotach zaangażowanych w konsultacje, w tym o liczbie osób i/lub organizacji uczestniczących w konsultacjach (zgłoszonych uwag),
4) przebiegu i wykorzystanych formach konsultacji,
5) wynikach konsultacji (zgłoszonych opiniach i uwagach oraz propozycjach zmian) wraz z uzasadnieniem uwzględnienia lub nieuwzględnienia poszczególnych uwag zgłoszonych w trakcie konsultacji (ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem).
4. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 3, zamieszcza się w terminie do 14 dni od daty zakończenia konsultacji:
1) na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
2) na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice proszowice.pl,
3) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice bip.malopolska.pl/ugimproszowice,
5. Wyniki konsultacji Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice przedstawia Radzie Miejskiej w Proszowicach na najbliższej sesji, przypadającej po terminie zakończenia konsultacji.
6. Dane osobowe uczestników konsultacji społecznych będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobistych. Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych w związku z prowadzonymi konsultacjami społecznymi stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
§ 8.
Publikacja zarządzenia
1. Niniejsze zarządzenie podlega publikacji w dniu 9 września 2024 r.:
1) na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
2) na stronie internetowej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice proszowice.pl,
3) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice bip.malopolska.pl/ugimproszowice
2. Publikację zarządzania traktuje się jako ogłoszenie o konsultacjach - zawiadomienie mieszkańców gminy i innych interesariuszy o zamiarze przeprowadzenia konsultacji.
§ 9.
Wejście w życie zarządzenia
Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie z dniem 9 września 2024 r.
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice
Grzegorz Cichy
Załącznik do zarządzenia Nr 112/2024
Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice
z dnia 9 września 2024 r.
Formularz zgłaszania opinii i uwag do projektu aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Proszowice do roku 2030
Uwagi |
||||
Lp. |
Planowane do realizacji zadanie/ Propozycja nowego planowanego do realizacji zadania |
Treść uwagi (opinia, propozycja zmiany, wykreślenia lub uzupełnienia) |
Uzasadnienie uwagi |
|
1 |
||||
2 |
||||
Informacja o osobie zgłaszającej |
||||
Imię i nazwisko |
||||
Reprezentowana organizacja / instytucja (jeśli dotyczy) |
||||
Dane kontaktowe: (w przypadku konieczności doprecyzowania uwagi) |
................................................
Podpis osoby upoważnionej
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L119/1) informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Proszowice (Urząd Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice reprezentowana przez Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice (www.proszowice.pl oraz BIP: bip.malopolska.pl/ugimproszowice)
2. Administrator, zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, powołał Inspektora Ochrony Danych Pana Damiana Król z którym możecie Państwo kontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: iodo@proszowice.pl lub telefonicznie 12 385 12 23.
1. Twoje dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z RODO w celu:
a) wykonania zawartej z Tobą umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
b) wykonania przez Administratora prawnie ciążących na nim obowiązków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne,
c) zrealizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń.
2. Administrator przetwarza następujące kategorie Twoich danych osobowych: nazwa obejmująca imię i nazwisko i nazwę działalności, adres obejmujący miasto, kod pocztowy, ulicę, numer lokalu, NIP, adres e - mail oraz telefon.
3. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora, organy administracji publicznej oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora.
4. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
5. Twoje dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w:
a) pkt 3 a) będą przechowywane przez okres trwania i wykonywania zawartej z Tobą umowy,
b) pkt 3 b) będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach szczególnych,
c) pkt 3 c) będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
6. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
7. Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
8. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 jest dobrowolne lecz niezbędne do realizacji zawartej umowy, a ich niepodanie uniemożliwi realizację zawartej umowy.
Przetwarzanie Twoich danych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Wprowadził: Dominik Ochęduszko