Dokumentacja wykorzystania sprzętu zakupionego przez
Szkołę Podstawową nr 1 w ramach programu
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
za rok 2022
Opis/ galerie zdjęć/ filmy w załącznikach na dole strony/
________________________________________________________________________
Szkolne Studio Nagrań - to wyposażona w kompletny sprzęt baza robocza, w której uczniowie mogą poznawać i doświadczać, uczyć się technologii wykorzystywanej w rejestracji, edycji i produkcji dźwięku. Środowisko robocze stanowi Steinberg Cubase Elements 12 Education, profesjonalny program, dający ogromny potencjał twórczy jednocześnie w wielu kwestiach intuicyjny w obsługiwaniu. Do tego mamy świetny interfejs Focusrite Scarlett 18i8 3Gen posiadający cztery wejścia combo i cztery wejścia liniowe, dające możliwość łatwego jednoczesnego nagrywania instrumentów i wokali. Rejestrowany dźwięk jest odsłuchiwany na monitorach studyjnych Adam Audio T7V. Ich szerokie pasmo przenoszenia, duży zakres dynamiki, doskonałe przenoszenie transjentów, szeroki idealny punkt odsłuchu i niewielkie rozmiary sprawiają, że T7V idealnie pasuje do małych pomieszczeń realizatorskich, właśnie takich jak nasze Studio. Do rejestracji dźwięku uczniowie mają dynamiczne mikrofony wokalowe Shure SM58 oraz pojemnościowe mikrofony do rejestracji wokalu i instrumentów sE 2200a mk2. W trakcie zajęć z uczniami na lekcjach muzyki, w trakcie zajęć dodatkowych, w tym rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne chcemy regularnie bawić się dźwiękiem, nagrywać piosenki, uczyć się rejestracji dźwięku wykorzystując potencjał miejsca, naszym marzeniem jest produkcja muzyki.
________________________________________________________________________
Robotyka:
wrzesień- uczniowie poznawali Zestaw mBot Ranger. To robot 3w1, dzięki któremu można zbudować czołg, trójkołowy samochód wyścigowy oraz robota balansującego. Praca nad budową pierwsego modelu.
październik- na PC uczniowie instalowali program, w którym będą go mogli programować- mBlock opartym na Scratch. Poznanie działania oprogramowania.
listopad- poznanie aplikacji dla urządzeń mobilnych. Dostępna jest aplikacja Makeblock, dzięki której również można sterować i programować robota. Instalacja aplikacji na tabletach i telefonach.
grudzień- praca nad programem Scratch, poznanie alternatywnej metody programowania i kodowania. Pisanie programów.
styczeń- budowa drugiego modelu samochodu wyścigwego. Praca w małych grupach nad doskonaleniem swojego modelu.
______________________________________________________________________
Druk 3D
wrześnień- instalowaliśmy drukarkę 3D oraz poznawaliśmy środowisko do projektowania TinKercad. Zakądanie klas w Tinkercad. Poznanie możliwości projektowania.
październik- uczniowie projektowali medale 1 miejsca za udział w konkursie, oraz z nazwą szkoły.
listopad- poznanie oprogramowania do przygotowywania projektu do wydruku na drukarce. Konwertowanie do odpowiedniego formatu. Cięcie projektu na plastry. Efektem końcowym był druk medali.
grudzień- uczymy się ulepszać swój sprzęt. Drukowanie uchwytów do większych filamentów.
styczeń- uczymy się pobierać gotowe projekty ze stron Banach projekt i przygotowywać je do wydruku.
________________________________________________________________________
Klocki konstrukcyjne.
Poprzez zabawy klockami konstrukcyjnymi dzieci rozwijają swoją wyobraźnię, kreatywność oraz inwencję twórczą.
wrzesień- Zwierzęta spotykane w sadzie i w ogrodzie- budowanie konstrukcji w oparciu o zestawy klocków Kid'knexEducation ( zajęcia odbyły się w ramach e. technicznej).
listopad- Stajemy się inżynierami - konstruowanie postaci zwierząt w oparciu o zdjęcie modelu. Zabawy klockami rozwijające małą motorykę. Klasa 2 a.
grudzień- Zwierzaki - cudaki. Konstruowanie z klocków Kid K’nex zwierząt według instrukcji.
______________________________________________________________________
Technologia VR
wrzesień- przygotowanie warunków technicznych pod nową technologię, wzmocnienie internetowej sieci szkolnej. Praca z uczniem nad teoretycznym przygotowaniem do korzystania z technologii. Poznanie wad i zalet okularów VR.
październik- przygotowanie platformy Class VR. Pznanie możliwości i uruchomienie okularów na zajęciach dodatkowych. Uczymy się obsługi okularów oraz zasad bezpieczeństwa związanego z użytkowaniem.
listopad- poznajemy obiekty 3D w technologii VR z dziedzin biologia i chemia. Podróż po organizmie ludzkim. Poznajemy główne części ciała ludzkiego.
grudzień- podróż po świecie starożytnym. Wycieczki do przeszłości. Starożytny Egipt.