Innowacja z biologii dotyczy klasy 5a i 5b. Są to 2 godziny tygodniowo w każdej klasie.
„Poznaję, eksperymentuję, dbam i szanuję przyrodę” - tytuł innowacji wskazuje na co będziemy zwracać uwagę.
Głównym powodem opracowania innowacji na lekcjach biologii było przekonanie o istotnym znaczeniu zajęć praktycznych w zdobywaniu wiedzy i umiejętności z biologii. Uczniowie na zajęciach mogliby samodzielnie wykonywać doświadczenia, eksperymenty, obserwacje, hodowle, a co za tym idzie rozwijać swoje pasje i zainteresowania.
Utworzenie innowacji przyrodniczej daje uczniom możliwość łączenia teorii z praktyką poprzez obserwację zjawisk i obiektów przyrodniczych, prowadzenie doświadczeń, hodowli roślin, wdrożenie pracy metodą obserwacji i eksperymentu. Celem jest również rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, rozwiązywania problemów jak i zachęcanie uczniów do poznawania przyrody w sposób aktywny i twórczy.
Program innowacji przygotowuje ucznia do:
- samodzielnego myślenia
- dostrzegania zmian w środowisku
-obserwacji otaczającego środowiska
-poszanowania przyrody
-prezentowania efektów swojej pracy – działalności badawczej
- ciekawego i pożytecznego spędzania czasu wolnego
- praktycznego zdobywania wiedzy biologicznej
-odpowiedzialności za pracę własną i grupy
- umiejętności współpracy w grupie.
Bożena Marzec